Szeretettel köszöntelek a Pénzügyek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pénzügyek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pénzügyek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pénzügyek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Történelmi mélyponton a bizalom, mégis rohamozzuk a boltokat
2009. január 13. kedd 15:34:35
A GfK Hungary Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös Fogyasztói Bizalom Index-kutatásából kiderül: dupla annyian félünk most a munkanélküliségtől, mint az előző negyedévben, a vásárlási hajlandósági indexünk pedig történelmi mélyponton van. Ennek ellenére úgy vásároltunk a karácsonyi szezonban és azután, mint tavaly. Így akarunk kompenzálni?
Mind a GKI Gazdaságkutató Zrt., mind a GfK Hungary Piackutató Intézet a Corvinus Egyetemmel közösen kutatja a magyar fogyasztók és a gazdasági szereplők gazdaságba vetett bizalmát és hangulatát. Mint arról beszámoltunk, a GKI szerint történelmi mélypontra süllyedt a GKI konjunktúra-indexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke tavaly decemberben. Ezzel párhuzamosan a Fogyasztói Bizalom Index is történetének második legalacsonyabb értékén van.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 utolsó negyedévében huszonhat százalékpontnyit csökkent, jelenleg 124,4 ponton áll. Hasonló mértékű esést 2006 második negyedévében mértek a kutatók, akkor ötvenkét százalékpontot zuhant az index. Az egész világot érintő pénzügyi és gazdasági válság első hónapjaiban a komplex mutatószám minden komponense csökkent, kivéve az ország gazdasági helyzetének hosszú távú megítélését, amely változatlan maradt.
Rosszkedvűen vásároltunk
Szintén számottevően, huszonhét ponttal csökkent a vásárlási hajlandóság indexe. Ekkora csökkenésre még nem volt példa a korábbi mérések szerint. Ennek ellenére alig győztünk vásárolni a karácsony előtt és az azt követő akciós időszakban, tudomást sem véve a gazdasági helyzetről. Kozák Ákos, a Gfk Hungary ügyvezetője szerint a cselekedetektől függetlenül a közhangulat még lehet nagyon pesszimista, mint ahogy a mérések alapján az is. A szakember úgy véli, az emberek nagyon is reálisan látják a helyzetet, de némi eltérés mindig van a valóság és a közhangulat között.
Az sem mindegy azonban, milyen hangulatban hozták meg vásárlásra vonatkozó döntéseiket a fogyasztók. Idén minden valószínűséggel sokkal rosszabb, feszültebb légkörben költötték pénzüket az emberek, és ami maga is egy kompenzálás, a recesszió egyfajta túlreagálása.
Fenyegetőbb erejű a munkanélküliség
Az ország helyzetét nem látjuk borúsabban
A Fogyasztói Bizalom Index legtöbb adata drasztikusan csökkent, azonban az ország gazdasági helyzetének hosszú távú, azaz következő öt évre vonatkozó megítélésében nem történt változás.
Az inflációs várakozások pedig kedvezőbb képet mutatnak, mint az előző negyedévben: jelentősen csökkent azok aránya, akik az árak emelkedésére számítanak - a korábbi 91 százalékról 66 százalékra esett arányuk.
2008 utolsó negyedévében csökkent mind a lakásvásárlást, mind a lakáseladást érdemesnek tartók aránya. Az autóvásárlással kapcsolatban viszont megoszlanak a vélemények: a válaszadók egyharmada szerint érdemes, ugyanennyi válaszadó szerint pedig nem érdemes azt vásárolni.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!